MANAGING SALES IN THE SANCTI SPÍRITUS CANNED VEGETABLE BASE BUSINESS UNIT
Keywords:
supply chains; sales management; canned productsAbstract
This research was carried out at the UEB Conserva de Vegetales de Sancti Spíritus, with the purpose of improving the sales management of its canned products, for which a procedure was defined. For the study, different methods and techniques are used that offer scientific supports to the research, among which are: surveys, document and statistical analysis, graphics, among others. The analyzes carried out showed that the smaller format products are both the ones with the highest demand by the different clients and the ones which generate the highest income. It is concluded that the applicability of the procedure allowed a detailed and more accurate analysis of the sales forecast and that applying it could positively modify the current and future results of both the UEB itself and any analysis related to the sales management of other companies.
Downloads
References
Agropecuarios, S. d. M., & Agroindustria, M. d. (junio, 2017). Mercado Externo del Tomate.
Aicua, P. A. (2018). Diseño de una industria de conservas vegetales [Tesis de grado para optar por el grado en ingeniería agroalimentaria y del medio rural, Universidad Pública de Navarra].
Aldonado, E. F. N., Solano, M. E. P., Galarza, M. O. E., Ramon, D. I. R., Chugcho, C. B. S. & Sierra, M. S. (abril, 2017). Investigacion de Mercado.
González, A. N. (2016). Producción y mercado interno de alimentos en Cuba. Medidas recientes, impactos y perspectivas. Revista Cubana de Economía Internacional.
González, M. R. N., Fernández, A. C. & Mato, S. L. (2017). Articulación cum-proyecto de desarrollo local: consolidación de la mini-industria de conservas CPA 26 de Julio en Abreu. Revista Conrado, 13(60), 216-222. https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/599
Jiménez, V. P. y Rojas, L. I. (2019). Hábitos de consumo alimentario de niños(as) de enseñanza primaria en dos escuelas de La Habana.
Kotler, P. & Armstrong, G. (2008). Fundamentos de marketing (8va Ed.). Pearson Educación.
Marval, J. A. (2010). Diseño de un Modelo de Investigación de mercados para la formulación de Programas de Fidelización en la categoría de banca minorista. Revista Científica, XlV(1), 78-99. http://dspace.uces.edu.ar:8180/xmlui/handle/123456789/818
Mendívil, J. L. I. (2011). Administración de Ventas.
Partido Comunista de Cuba (PCC) (2011). Lineamientos de la Politica económica y social del Partido y la Revolución.
Portilla, N. A. L. (2013). Diseño de un sistema de gestion por proceso para el area de ventas de una empresa dedicada a la comercializacion de productos agricolas [Tesis de grado, Escuela superior politecnica del litoral]. Ecuador.
Rosales, E. G. (2008). Procedimiento para la planeación de ventas, aplicabilidad en la línea de negocios automotriz de la corporación cubalce sucursal. Las Tunas Centro Universitario de Las Tunas.
Sabando, D. G. (2019). Análisis de la pérdida y desperdicio de lechuga durante la cadena de producción [Tesis de grado, Escuela Agrícola Panamericana, Zamorano].