MANAGING SALES IN THE SANCTI SPÍRITUS CANNED VEGETABLE BASE BUSINESS UNIT

Authors

Keywords:

supply chains; sales management; canned products

Abstract

This research was carried out at the UEB Conserva de Vegetales de Sancti Spíritus, with the purpose of improving the sales management of its canned products, for which a procedure was defined. For the study, different methods and techniques are used that offer scientific supports to the research, among which are: surveys, document and statistical analysis, graphics, among others. The analyzes carried out showed that the smaller format products are both the ones with the highest demand by the different clients and the ones which generate the highest income. It is concluded that the applicability of the procedure allowed a detailed and more accurate analysis of the sales forecast and that applying it could positively modify the current and future results of both the UEB itself and any analysis related to the sales management of other companies.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Alberto Díaz-Montagne, Unidad Empresarial de Base, Conservas de Vegetales, Sancti Spíritus, Cuba

Ingeniero Industrial. Técnico A en Electricidad Industrial. Unidad Empresarial de Base, Conservas de Vegetales, Sancti Spíritus, Cuba.

Linet Alvarez-Pérez, Universidad de Sancti Spíritus “José Martí Pérez". Sancti Spíritus, Cuba.

Ingeniera Industrial. Profesora Instructora. Universidad de Sancti Spíritus “José Martí Pérez”, Departamento de Ingeniería Industrial, Sancti Spíritus, Cuba.

Yolana Armas-Alvarez, UEB Lechera Santos Caraballé, Empresa Pecuaria Venegas, Sancti Spíritus, Cuba.

Licenciada en Economía, Contadora C. UEB Lechera Santos Caraballé, Empresa Pecuaria Venegas, Sancti Spíritus, Cuba.

References

Agropecuarios, S. d. M., & Agroindustria, M. d. (junio, 2017). Mercado Externo del Tomate.

Aicua, P. A. (2018). Diseño de una industria de conservas vegetales [Tesis de grado para optar por el grado en ingeniería agroalimentaria y del medio rural, Universidad Pública de Navarra].

Aldonado, E. F. N., Solano, M. E. P., Galarza, M. O. E., Ramon, D. I. R., Chugcho, C. B. S. & Sierra, M. S. (abril, 2017). Investigacion de Mercado.

González, A. N. (2016). Producción y mercado interno de alimentos en Cuba. Medidas recientes, impactos y perspectivas. Revista Cubana de Economía Internacional.

González, M. R. N., Fernández, A. C. & Mato, S. L. (2017). Articulación cum-proyecto de desarrollo local: consolidación de la mini-industria de conservas CPA 26 de Julio en Abreu. Revista Conrado, 13(60), 216-222. https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/599

Jiménez, V. P. y Rojas, L. I. (2019). Hábitos de consumo alimentario de niños(as) de enseñanza primaria en dos escuelas de La Habana.

Kotler, P. & Armstrong, G. (2008). Fundamentos de marketing (8va Ed.). Pearson Educación.

Marval, J. A. (2010). Diseño de un Modelo de Investigación de mercados para la formulación de Programas de Fidelización en la categoría de banca minorista. Revista Científica, XlV(1), 78-99. http://dspace.uces.edu.ar:8180/xmlui/handle/123456789/818

Mendívil, J. L. I. (2011). Administración de Ventas.

Partido Comunista de Cuba (PCC) (2011). Lineamientos de la Politica económica y social del Partido y la Revolución.

Portilla, N. A. L. (2013). Diseño de un sistema de gestion por proceso para el area de ventas de una empresa dedicada a la comercializacion de productos agricolas [Tesis de grado, Escuela superior politecnica del litoral]. Ecuador.

Rosales, E. G. (2008). Procedimiento para la planeación de ventas, aplicabilidad en la línea de negocios automotriz de la corporación cubalce sucursal. Las Tunas Centro Universitario de Las Tunas.

Sabando, D. G. (2019). Análisis de la pérdida y desperdicio de lechuga durante la cadena de producción [Tesis de grado, Escuela Agrícola Panamericana, Zamorano].

Published

2022-05-13

How to Cite

Díaz-Montagne, A., Alvarez-Pérez, L., & Armas-Alvarez, Y. . (2022). MANAGING SALES IN THE SANCTI SPÍRITUS CANNED VEGETABLE BASE BUSINESS UNIT: Array. Márgenes, 10(2), 70–89. Retrieved from https://revistas.uniss.edu.cu/index.php/margenes/article/view/1496

Issue

Section

Artículos de Investigación Original