This is an outdated version published on 2024-09-16. Read the most recent version.

Educational and Environmental Innovation: Technology, University Assessment and Resilience in Isolated Communities

Authors

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Lidia Esther Estrada-Jiménez, Universidad de Sancti Spíritus “José Martí Pérez”. Sancti Sp`íritus, Cuba.

Licenciada en Español-Literatura. Máster en Nuevas Tecnologías. Doctora en Ciencias de la Educación. Profesor Titular. Responsable de edición de la revista Pedagogía y Sociedad. Directora del Centro de Recursos para el Aprendizaje y la Investigación de la Universidad de Sancti Spíritus “José Martí Pérez”.

References

Camacho Marín, R., Rivas Vallejo, C., Gaspar Castro, M. y Quiñonez Mendoza, C. (2020). Innovación y tecnología educativa en el contexto actual latinoamericano. Revista de Ciencias Sociales (Ve), 26, https://www.redalyc.org/journal/280/28064146030/28064146030.pdf

Palacios Núñez, M., Toribio López, A., y Deroncele Acosta, A. (2021). Innovación educativa en el desarrollo de aprendizajes relevantes: una revisión sistemática de literatura. Revista Universidad y Sociedad, 13(5), 134-145. http://scielo.sld.cu/pdf/rus/v13n5/2218-3620-rus-13-05-134.pdf

Sri-gran, K., Homjan, S. y Wandee, A. (2024). Research and development teacher education: authentic competency-based assessment. International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE) 13(4), 2489-2495 http://doi.org/10.11591/ijere.v13i4.27911

Varela Portela, C. y Álvarez de Sotomayor, I. D. (2024). Evaluación innovadora en Educación Superior. Revista De Estilos De Aprendizaje, 17(33), 1–11. https://doi.org/10.55777/rea.v17i33.4497

Published

2024-09-13 — Updated on 2024-09-16

Versions

How to Cite

Estrada-Jiménez, L. E. (2024). Educational and Environmental Innovation: Technology, University Assessment and Resilience in Isolated Communities. Pedagogía Y Sociedad, 27(71), 1–2. Retrieved from https://revistas.uniss.edu.cu/index.php/pedagogia-y-sociedad/article/view/1875 (Original work published September 13, 2024)